TALLER

1×4 Portem STEAM a l'aula

Forma part de: STEAM Conf. 2a Conferència Internacional d'Educació


Horaris i ubicacions

Tancar

15 d'abril de 2016

  • Horari:

    Divendres 15 d'abril, a les 10 h

  • A càrrec de:

    Lluís Mora, director del CESIRE (Departament d'Ensenyament), Generalitat de Catalunya, Barcelona

    Núria López, Sergi Muria, Jordi Regalés, Julio Pérez, Laura Farro, Fina Guitart, investigadors del CESIRE (Departament d'Ensenyament), Generalitat de Catalunya, Barcelona
     

  • Durada:

    1 h 30 min
  • Reserves:

  • Preu:

    Quinze euros

  • Aforament:

    Places limitades
  • Comentaris:

    Aquest taller serà en català
    Cal triar un taller a les 10 h i un altre a les 12 h
    Promocions no acumulables 

Pestañas principales

Workshops basats en una metodologia activa i en la integració i la vinculació del coneixement de manera crítica i responsable des dels cinc àmbits que hi són representats: científic, matemàtic, lingüístic, tecnològic i sociocultural.

Aquests projectes abasten temes que van des de la nanotecnologia fins a l'ús de la motxilla bioclimàtica, passant per la creació d'equips multidisciplinaris de professors de ciència, tecnologia i matemàtiques, o l'ús del vídeo en l'aprenentatge de les matemàtiques, tots relacionats amb temàtiques que s'adeqüen a l'evolució social.
En tots s'incorpora, com a element fonamental, la comunicació, especialment important en la construcció i la difusió de coneixement en projectes d'investigació i recerca responsable, com també com en debats i controvèrsies científiques, entre d'altres.

- VideoMAT: llengua a totes les àrees; enregistrament d'una pregunta que plantegi un possible problema per resoldre amb exemples per a cada àmbit/projecte…

- Tecnologies creatives: resolució d'una mistery box.

- Motxilla bioclimàtica: ús dels sensors de què disposa aquest material.

- Nanotecnologia + RRI i controvèrsies sociocientífiques: discussió al voltant d'un tema controvertit relacionat amb la nano.


S'organitzaran quatre grups de treball amb els participants i es desenvoluparan propostes en la línia de la tasca que du a terme el CESIRE. La durada de cadascuna d'aquestes activitats serà de 15 minuts.
Aquests tallers seran rotatoris, de manera que els participants els faran tots.
En la tercera part del taller, es farà una posada en comú amb discussió entre tots els participants al voltant de les característiques dels projectes desenvolupats i els objectius d'aprenentatge que persegueixen.

En el workshop es practicaran píndoles de quatre d'aquests projectes.

Lluís Mora és director del CESIRE, centre dedicat a la innovació i la recerca sobre
ensenyament. Els seus projectes personals són: com podem ensenyar estadística i probabilitat als alumnes de primària i secundària per fer que millorin les seves habilitats, capacitat de resolució de problemes i ús de mitjans digitals com a eina d'aprenentatge,
i també l'avaluació de l'aprenentatge.

Núria López és professora de primària a l'escola La Llacuna del Poblenou, és especialista en coneixement del medi i ciència. També és catedràtica al Departament
de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals de la UAB. És autora del llibre Química a infantil i primària. Una nova mirada, en col•laboració amb altres autors. És membre de diversos grups de treball docent sobre l'aprenentatge de les
ciències, entre els quals Kimeia I Entorn I Tecnologia Creativa.

Sergi Muria, professor de secundària, és especialista en matemàtiques, a més d'expert en formació del professorat. També és professor a la UAB, on imparteix l'assignatura
Aprendre matemàtiques, del màster de Formació del Professorat en Ensenyament
Mitjà i en el grau de Matemàtiques.
Twitter: @smuria

Jordi Regalés és professor de secundària especialista en tecnologia i enginyeria,
a més d'expert en formació del professorat i en aprenentatge permanent. També és professor a la UPC, on imparteix l'assignatura Ensenyament i aprenentatge de la
tecnologia, del màster de Formació del Professorat en Ensenyament Mitjà. És autor de diverses publicacions que analitzen com es pot ensenyar tecnologia en l'escola secundària.

Julio Pérez, professor de secundària, és especialista en física, a més d'expert en formació del professorat. El seu interès de recerca principal és la millora dels coneixements científics dels alumnes. Ha participat en diversos grups de treball docent sobre innovació i ensenyament, entre els quals DIATIC, dedicat al foment de la integració i
l'ús de les TIC en l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències.

Laura Farro, professora de secundària, és especialista en llengua i literatura catalanes, a més d'experta en formació del professorat. Ha coordinat i participat en diversos grups de treball docent sobre innovació educativa, i ha estat ponent en seminaris, tallers i congressos. Ha publicat articles sobre formació, ensenyament de llengua i literatura i intel•ligència emocional.
Twitter: @farrocircus

Fina Guitart, professora de secundària, és especialista en física i química, a més d'experta en formació de professorat i ensenyament permanent. Ha coordinat i participat en diversos grups de treball docent que analitzen de quina manera es poden utilitzar els projectes en l'ensenyament. És també professora del Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals de la UB, i autora d'articles i treballs sobre l'ensenyament de les ciències, a més de coeditora de la revista Educació Química EduQ.


En col·laboració amb:
Segueix investigant
Temàtiques relacionades:
Públics: