TALLER

Activista Instantani

Forma part de: STEAM Conf. 2a Conferència Internacional d'Educació


Horaris i ubicacions

Tancar

Pestañas principales

Design for Change et permet introduir la creativitat i el disseny a les aules i preparar els alumnes per a les competències que requereix el segle XXI. A més, els nois i les noies es convertiran en agents actius de canvi.
La metodologia de Design for Change requereix una formació prèvia dels professors que han d'exercir el rol de facilitadors. La idea principal d'aquest mètode és que, mitjançant el diàleg, els alumnes puguin reconèixer un problema, aportar-hi idees i arribar a un acord per aplicar-hi la solució.
L'objectiu d'aquest taller és fer que els assistents experimentin el poder d'aquesta metodologia i, al final de la sessió, puguin reflexionar sobre com adaptar-la, en el marc de l'aula, al treball integral de competències STEAM + PBL. Per fer-ho, en primer lloc els participants identificaran una problemàtica sobre la qual treballar. Posteriorment, en grups i a través d'un procés simplificat de design thinking –que faciliti que "els dilluns", a les escoles, professors i infants puguin treballar en equip–, es convidarà cada grup a EXPLORAR POSSIBILITATS que culminin en un pla d'acció. Amb aquest mètode, els infants aprenen conceptes com ara passar de la indiferència a l'acció, de ser només la meva idea a ser la nostra idea i de ser només per a mi a ser per a la comunitat.


Miguel Luengo, coach per l'European Coaching Center i coach coactiu pel CTI (Coaching Training Institute), ha seguit cursos d'investigació apreciativa (YesOuiSi), procés U, design thinking, art of hosting i mindfulness.
Actualment és "despertador de somnis", i combina diferents disciplines (i la seva experiència durant tretze anys com a consultor) per afavorir que les persones i els grups aconsegueixin els seus objectius. Des del punt de vista grupal ha dinamitzat sessions en organitzacions de diferents sectors i països i amb diferents tècniques (coaching, investigació apreciativa, design thinking). També ha impartit seminaris de lideratge al servei, com també d'automotivació i gestió del canvi, principalment en empreses del sector de les telecomunicacions.

Mónica Cantón de Celis, llicenciada en Dret i amb formació complementària en el camp de l'educació, ha desenvolupat la seva carrera professional en l'àmbit de les organitzacions no lucratives. Així, ha treballat per a la Creu Roja Espanyola a Lleó com a directora provincial de Voluntariat i Formació, directora provincial de Captació de Fons, Afers Jurídics i Patrimonials i adjunta al president provincial. En va ser també secretària provincial a Cadis. Actualment és cofundadora de Luengo y Cantón de Celis, SL, i col•laboradora honorífica del Departament de Didàctica General, Específica i Teoria de l'Educació de la Facultat d'Educació de la Universitat de Lleó.

 


Altres activitats del cicle "STEAM Conf. 2a Conferència Internacional d'Educació"
    • TALLER

      1×4 Portem STEAM a l'aula

      $nombreUbicacion. 15 d'abril de 2016

      Workshops basats en una metodologia activa i en la integració i la vinculació del coneixement de manera crítica i responsable des de cinc àmbits: científic, matemàtic, lingüístic, tecnològic i sociocultural.
      En el workshop es practicaran píndoles de quatre projectes:

      - VideoMAT

      - Tecnologies creatives

      - Motxilla bioclimàtica

      - Nanotecnologia + RRI i controvèrsies sociocientífiques

       

    • 15.00 €
    • Entrades
En col·laboració amb:
Segueix investigant
Temàtiques relacionades:
Públics: