Cicle

Gaudir de l'art. Capvespres, maniquins i platges


Pestañas principales

El 1935 molts artistes havien abandonat el surrealisme, o havien estat refusats per Breton, i altres havien estat condemnats a l'ostracisme, entre els quals Giorgio de Chirico. Les ciutats fantasmals, l'ús del temps i de l'espai, l'humor sarcàstic, les combinacions d'objectes i els maniquins en les pintures de l'artista italià de la primera dècada del segle havien despertat les passions dels surrealistes. Però un xoc d'idees entre Breton i De Chirico en va provocar l'expulsió prematura el 1926. L'artista va seguir la seva trajectòria al marge del moviment i, malgrat això, la seva pintura metafísica s'ha de considerar com una de les claus per entendre el surrealisme. 

Els temes reiterats en la seva obra, des de les ciutats crepusculars fins a l'ús dels maniquins, i la seva manera sempre fascinant de representar-los, anacrònica i onírica, fan de Giorgio de Chirico un pintor essencial per aproximar-se al segle XX. Prenent com a punt de partida algunes de les obres a l'exposició, s'oferirà un recorregut per l'imaginari de l'artista italià a càrrec de la catedràtica d'Història de l'Art Sagrario Aznar.

 

 

 


Activitats del cicle
    • Jean-Auguste-Dominique Ingres: La petita banyista (1826)

      CaixaForum Tarragona. Divendres 27 de gener de 2017

      Ingres és un pintor conegut sobretot per les pintures d'harems, on es mostren certs somnis d'aquell orientalisme que es construeix des d'Occident. Aquesta pintura serà l'excusa perfecta per acostar-se a la seva producció i a tota una tradició d'harems i banyistes que conduiran fins a Picasso.

    • 4.00 €
    • Entrades
    • Henri Fantin-Latour: Préssecs (1869)

      CaixaForum Tarragona. Divendres 3 de febrer de 2017

      Per què hi ha gèneres que sembla que se situen per sota d'altres, com és el cas de les natures mortes? Prenent com a punt de partida aquesta obra, ens centrarem en fortuna crítica del gènere i les seves noves claus de lectura.

    • 4.00 €
    • Entrades
    • Georgia O'Keeffe: Pattern of Leaves (1926)

      CaixaForum Tarragona. Divendres 10 de febrer de 2017

      A Georgia O'Keeffe, poder la pintora nord-americana més famosa del segle XX, la molestava la manera en què els crítics veien a la seva obra corporeïtats que requerien ser cobertes. Què pintava en realitat aquesta pintora? Quina era la seva recerca en el camí de la Modernitat dels Estats Units?

    • 4.00 €
    • Entrades