TALLER

Parlo, sabent que no es tracta d'això

Taller Distància Curta


Horaris i ubicacions

Tancar
CaixaForum Barcelona 

Del 2 de novembre de 2015 al 12 de febrer de 2016 i del 14 de març al 27 de maig de 2016

  • Adreça:

    Av. Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8., 08038 Barcelona, Barcelona

  • Horari:

    De dilluns a divendres, horari a convenir

  • Durada:

    1,5 h
  • Reserves:

  • Preu:

    25 €/grup (màxim 30 alumnes)

  • Aforament:

    30 places
  • Comentaris:

    Si teniu alumnes d'integració en el vostre grup, feu-nos-ho saber. Treballarem per donar resposta a les seves necessitats.

    Places limitades.

    Es prega màxima puntualitat.

    Podeu sol·licitar aquesta activitat en anglès.

    Si veniu amb un grup d'educació especial, informeu-nos-en per avançat. Treballarem per preparar l'activitat escollida o us proposarem l'activitat més adequada a les necessitats del grup.

  • Accessibilitat:

Pestañas principales

Tots considerem que les obres d'art ens diuen coses molt importants, però, què hi podem dir nosaltres? Al cap i la fi, interpretar l'art és mantenir una conversa i, per establir qualsevol conversa, cal que les dues parts hi intervinguin activament. El taller Distància curta vol propiciar que es produeixi aquest diàleg, i de la manera més rica possible.

 

El taller proposa un nou format en què son els alumnes els qui adquireixen un paper actiu com a espectadors i van construint el discurs mentre l'educador opera com a guia per a l'aprenentatge. A partir de l'observació, el diàleg i la utilització de materials didàctics, en aquesta ocasió explorarem les obres de la Col·lecció d'Art Contemporani "la Caixa" Milles Plateaux, de l'artista mexicà Abraham Cruzvillegas, Not all that moves is red, de l'artista basc Asier Mendizábal, i Untitled, de l'artista estatunidenc Matt Mullican. Aquestes tres peces ens permetran acostar-nos als codis visuals com a sistemes de comunicació. Què és un codi? Com l'aprenem? Què ens explica la forma i el color d'un codi? Aquestes i d'altres preguntes ens convidaran a explorar com el llenguatge abstracte ens pot servir per parlar de la memòria, de la nostra identitat o dels espais que habitem.

 

Després del diàleg a l'entorn d'aquests i d'altres temes, farem una proposta plàstica en què descobrirem com podem fer servir diferents mitjans per donar forma a les idees que hem treballat.


Segueix investigant
Temàtiques educatives:
Nivells educatius: