CONFERÈNCIA

IX Cicle de converses pedagògiques. Referències per repensar l'educació

Com podem construir una racionalitat cooperativa?


Horaris i ubicacions

Tancar

18 i 25 de febrer, i 3 de març de 2016

  • Horari:

    Dijous, a les 18.00 h

  • Durada:

    2h

Pestañas principales

Afrontar els reptes educatius actuals demana la construcció d'una cultura professional basada en la col·laboració i la connexió.

En aquest sentit, presentem les converses següents:

 

  • 18 de febrer de 2016; Innovar en educació: necessitat i repte

Boris Mir, professor formador de l'ICE de la UAB
Pepi Torres, professora formadora de l'ICE de la UAB i directora de l'institut Can Roca de Terrassa que participa en la xarxa d'Instituts innovadors de l'ICE de la UAB
És possible desplaçar els centres de gravetat de les aules des dels professors als alumnes i aconseguir una educació personalitzada que prepari els ciutadans per a una societat més global, ètica, oberta i justa?
Perquè alguna cosa canviï, algú ha de començar a actuar d'una manera diferent. A la conversa parlarem amb professors que ho estan intentant als seus centres,  de com estan concretant els canvis, si són una alternativa a la formació i si permeten estimular la innovació, l'experimentació i la transferència a la comunitat educativa.

 

  • 25 de febrer de 2016; El centre educatiu com a context lletrat

Liliana Tolchisky, professora UB
Lara Reyes, professora de l'Escola Cesc Aldea de Terrassa
El llenguatge escrit és un instrument cultural que va néixer fa aproximadament uns 5.000 anys per cobrir necessitats que es van generar en el si de la comunitat humana. Actualment, és una eina indispensable en l'espai acadèmic, social i cultural de les societats alfabetitzades.
Si, tal com diuen nombrosos autors, l'objectiu final del procés d'aprenentatge del llenguatge escrit hauria de ser la participació activa dels aprenents a les pràctiques lletrades de la seva comunitat, com iniciar i acompanyar aquesta participació en els centres educatius? Quin paper hi hauria de jugar, la lectura i l'escriptura, a les escoles concebudes com a comunitats de docents i d'alumnes interessades a comprendre el món i a participar-hi activament? Podem convertir el llenguatge escrit en un instrument aliat d'ús personal, acadèmic i social que enculturi els seus usuaris? S'aconsegueix aquest propòsit si se'l considera una àrea del currículum? En parlem?

 

  • 3 de març de 2016; Treball en xarxa: un canvi de cultura?

Conversa entre tres representants de xarxes educatives.
Moderada per Raül Manzano, mestre, president de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica
L'actitud d'obertura i de mirada a l'altre permet que els centres educatius i els docents coneguin, reconeguin y aprenguin els uns dels altres, fent aflorar la riquesa del territori gràcies a les connexions i el saber que s'hi genera.
En aquesta conversa ens proposem reflexionar sobre el canvi de la cultura docent associada a les implicacions que suposa treballar en xarxa.

 

Organitzat conjuntament amb l'ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona

 


Segueix investigant
Temàtiques educatives:
Nivells educatius: