CURS - JORNADA

Pas a pas. T'acompanyem en el teu taller de teatre

Cursos on-line per a professors


Horaris i ubicacions

Tancar

Pestañas principales

Els professors que practiquen el teatre a l'escola han de dedicar un cert temps a adaptar les propostes teatrals a una gran diversitat de contextos, a definir la metodologia de treball i a resoldre les dificultats que sorgeixen durant el procés. És diferent promoure pràctiques teatrals amb alumnes que ja tenen interès pel teatre que haver de crear-lo; quin text triem, com és el nostre espai d'assaig, com dinamitzem el grup i el motivem... són dificultats que no sempre afavoreixen l'entorn.

CaixaEscena és un programa adaptat a tota aquesta diversitat... i té per objectiu donar-te suport perquè puguis dur a terme el TEU projecte teatral.

Aquesta formació on-line facilita la participació de docents des de diversos àmbits territorials, i ofereix l'ajuda d'una guia metodològica elaborada expressament per a aquest propòsit.

 

Temari:

1. Posada en marxa: rol de professor, temporització

2. Dramatúrgia: adaptació de textos i creació col·lectiva

3. Assajos: cos i veu, tècniques d'interpretació i construcció del personatge

4. Equips artístics: coreografia, música, escenografia, caracterització

5. Representació: guió tècnic, equip tècnic, por escènica

Directora de projecte: María Castillo, llicenciada en interpretació i diplomada en teatre i educació a l'Institut del Teatre de Barcelona. Fundadora de l'Escola de Teatre de Piera, projecte que dirigeix actualment. Actriu i directora de teatre.

 

Dates:

Projectes teatrals de 3 mesos de durada: d'octubre a desembre de 2015

Projectes teatrals al llarg de tot el curs: d'octubre de 2015 a maig de 2016

 

Places limitades, prèvia inscripció a: www.caixaescena.org


A càrrec de:

Maria Castillo, actriu i pedagoga.

Recursos multimèdia
Activitats complementàries
    • TALLER

      Sentir, pensar... Interpretar!

      CaixaForum Lleida. Del 20 de novembre al 1 de desembre del 2017

      En aquest taller es convida l'alumnat a dialogar, generar idees, negociar i arribar a acords amb els altres per aconseguir una fita comuna. Tot, a partir de jocs i tècniques teatrals.

    • 25.00 €
    • Entrades
    • TALLER

      Encontres d'un dia

      CaixaForum Sevilla. Dissabte 25 de novembre de 2017

      Els encontres són jornades per viure, aprendre i compartir experiències teatrals plenes d'humor, sentiments, música, història i diversió sobre l'escenari. També són un espai de convivència on els joves, en un ambient distès i de treball teatral, es poden relacionar i compartir vivències afins. Continguts: tallers de veu, moviment i interpretació.

      Continguts
      Tallers de veu, moviment i interpretació
      A partir d'imatges, prèviament seleccionades, es plantejaran exercicis de dinàmica de grup i individual, perquè, a poc a poc, construïm una petita escena de 5 minuts.
      Veu: Tècnica vocal per a la projecció de la veu, l'articulació i l'expressivitat quan parlem, el ritme, com diem el text, com transmetre emocions amb la veu i com es transforma per a caracteritzar al nostre personatge.
      Moviment: Prendre consciència del nostre cos, de com parla i de les seves possibilitats de transformació per a crear un personatge, la importància del gest sigui petit o gran, com expressar amb el cos tan si parlem com si no.
      Interpretació: Improvisació d'escenes, construcció del personatge i com es relaciona amb els altres personatges, el seu caràcter, les emocions i com jugar amb elles.

      Trobada final conjunta
      Al final de la jornada hi haurà un moment dedicat a compartir amb els alumnes la feina feta. Cada grup tindrà ocasió de representar una d'aquestes tres petites escenes davant dels companys dels altres grups i veure també els diferents resultats. Cada grup escollirà lliurement l'escena a representar. Veure la feina dels companys també és una manera d'enriquir-nos, mostrar el treball als altres i comentar el que hem vist.

    • 60.00 €
    • Entrades
Segueix investigant
Temàtiques educatives:
Nivells educatius: