EXPOSICIÓ

Talking Brains

Com el cervell modela el llenguatge


Horaris i ubicacions

Tancar
CosmoCaixa Barcelona 

De dimarts a divendres, 3r trimestre

  • Adreça:

    Carrer Isaac Newton, 26, 08022 Barcelona, Barcelona

  • Horari:

    De dimarts a divendres, de 10 h a 20 h

  • Promocions:

    Descompte del 50% en les activitats realitzades del 13 de setembre al 31 d'octubre de 2016.

  • Reserves:

  • Preu:

    42 €/grup entrada al Museu

  • Aforament:

    Fins que s'emplenin les places
  • Comentaris:

    Si teniu alumnes d'integració en el vostre grup, feu-nos-ho saber. Treballarem per donar resposta a les seves necessitats.
    Es prega màxima puntualitat.

  • Accessibilitat:

Pestañas principales

Hi ha al voltant de 6000 llengües al món però només hi ha una capacitat del llenguatge, que enfonsa les arrels a un cervell que és únic: el de la nostra espècie.

Des de la perspectiva del cervell, tots els éssers humans parlen una
mateixa llengua comuna: l'Humà.
Una experiència immersiva exposa els visitants a la idea que les
llengües del món, de gran diversitat a simple vista, procedeixen en
realitat d'un cervell que és comú a l'espècie humana i està determinat
per una biologia específica.

En aquesta exposició es presenta el cervell humà des del punt de vista de les funcions lingüístiques.
Es mostra la importància de la biologia a l'hora de determinar les nostres ments.

¿Quines són les parts rellevants del cervell? ¿Com s'acoblen en el crani per poder processar el llenguatge?
¿En què es diferencia la geometria de cranis d'espècies humanes diferents? ¿Com s'ajusten les parts a cada geometria cranial?

¿Com s'ho fa el cervell per descobrir el llenguatge en els primers anys de vida?
Tot comença a l'úter… i després segueix un trencaclosques que el nen resol sense gaire esforç, però que encara avui en dia els científics més destacats no han resolt completament.

¿Com s'ho fa el cervell lingüístic per convertir estructures anatòmiques i
moviments fisiològics en ones físiques que viatgen per l'aire, penetren els
òrgans sensorials i arriben a d'altres cervells lingüístics que els interpreten?
¿Com ocorre tot això en la modalitat gestual-visual?
¿Com és el món quan les coses perden els seus noms i la realitat queda fora de l'abast del cervell lingüístic?


Segueix investigant
Temàtiques educatives:
Nivells educatius: