Cicle de conferències

Ètica aplicada a les empreses

Pestañas principales

  • Presentacion del evento

    Enlaces a Redes Sociales

    Parlem sobre la importància de l'ètica dins de les empreses per aconseguir que la població millori la visió que té sobre les grans companyies i el seu paper en la societat.

    Més informació i altres ubicacions

    TANCAR

    El cicle

    • Segons el darrer estudi de MERCO, el 42% de la població veu a les empreses com una amenaça, probablement per la manca d'ètica empresarial que tenen algunes companyies. Aquest fet, que s'ha accentuat durant la crisi, ha comportat que el treballador perdi lleialtat i compromís amb l'empresa.

    • Durant el cicle s'aborden diverses problemàtiques que han portat fins a aquest punt i s'intenta trobar un camí per aconseguir redreçar aquesta visió negativa que la societat està agafant de les empreses.

      La voluntat d'algunes empreses, cada cop més, que la feina sigui una part de la vida de la persona i no només el lloc on es va a treballar a canvi d'un sou és un bon inici.

    • De totes maneres, cal que la paraula "ètica" dins de les empreses no sigui tan sols una idea, sinó que s'apliqui en tots els nivells: des del moment en el que qualsevol nou treballador se submergeixi en un ambient que el porti a seguir els costums ètics de l'empresa, fins a la possibilitat que tots els treballadors puguin dir-hi la seva a l'hora de prendre decisions importants a l'empresa.

    Cinc idees clau

    Botones de las ideas clave

    claus_1_gran

    TANCAR
    El consumidor s'ha tornat més exigent

    La societat és cada cop més conscient del món que l'envolta i per aquest motiu, els consumidors exigeixen cada vegada més que les empreses també en siguin conscients i el respectin a l'hora de prendre les seves decisions. En aquest sentit, les empreses estan anant cap a un model en el que el diàleg amb els consumidors és constant i bidireccional per tal de saber què pensen i què volen en cada moment.

    claus_2_gran

    TANCAR
    Evitar l'abús de la paraula "ètica"

    Hi ha dues maneres d'amagar un terme o una idea: no parlant-ne mai o parlant-ne massa. Cal evitar l'abús que es fa de la paraula ètica per aconseguir que no perdi el seu significat real, ja que ara com ara parlen "d'ètica empresarial" fins i tot les empreses més depredadores del món.

    claus_3_gran

    TANCAR
    Construir espais per compartir decisions

    Cal que els directius de les empreses tinguin una política d'informació i comunicació molt clares amb els seus empleats per tal de que també siguin partícips de les decisions que es prenen a l'empresa. D'aquesta manera, també s'evita que les decisions que poden ser impopulars per manca d'ètica, no es puguin dur a terme per què costen més de comunicar.

    claus_4_gran

    TANCAR
    La coherència és clau per atraure talent

    Qualsevol empresa que no sigui capaç de mantenir una coherència entre el que diu i el que fa en la realitat, tindrà problemes per atraure (i fins i tot per retenir) talent ja que les noves generacions cada vegada tenen més present que l'ètica ha de ser un dels valors bàsics de la societat. És per això que cal dur a la pràctica tot allò que es planteja.

    claus_5_grans

    TANCAR
    Cal un canvi de paradigma a les escoles de negocis

    La crisi econòmica ha destapat una classe directiva que només tenia al cap els resultats econòmics immediats i com fer créixer la productivitat mentre s'abaratien les despeses de producció. En aquest sentit, les escoles de negocis han d'obrir un període de reflexió per saber fins a quin punt són responsables d'aquesta visió del negoci centrada en els diners i socialment poc responsable.

    Els conferenciants del cicle