PROJECCIÓ

Palmarès ANIMAYO. Part II (NR-18)

Selecció de curtmetratges internacionals premiats a ANIMAYO (majors de 18 anys)

Forma part de: Animayo Barcelona 2017


Horaris i ubicacions

Tancar
CaixaForum Barcelona 

Dissabte 14 de gener de 2017

  • Adreça:

    Av. Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8., 08038 Barcelona, Barcelona

  • Horari:

    Dissabte  14 de gener, a les 19.30 h

  • Durada:

    60 min.
  • Promocions:

    50 % de dte. clients CaixaBank
    Abonament per a totes les sessions a l'auditori: 25 €

  • Reserves:

Pestañas principales

Totes les tècniques d'animació es fusionen per donar vida a una programació oficial a concurs, composta per especials d'animació i un especial de cinemàtica, en els quals, a més d'artistes internacionals independents, entren a participar escoles internacionals. Les seccions a concurs estan formades per una acurada selecció de curtmetratges que donen lloc als premis del festival atorgats pel jurat d'honor de cada edició i el palmarès del qual es projecta en cada itinerant del festival. Hi participen escoles internacionals com ara: Ringling College of Art and Design (Estats Units), School of Visual Arts (Estats Units), ESMA (França) i Sheridan College (Canadà), entre d'altres. 


Altres activitats del cicle "Animayo Barcelona 2017"
    • ESPECTACLE

      Espai Animayo Virtual Reality: FX Animation Experience

      OCULUS: WISHPER MANSION

      Sinopsi:
      Una passejada en una misteriosa mansió encantada en la qual els jugadors hi hauran de resoldre enigmes.

      Descripció:
      El/la jugador/a es podrà passejar per una mansió, experimentant la sensació de ser en una casa encantada de debò. Els joves visitants podran viure una experiència única en 3D, a través d'un viatge virtual amb filmació real. Mitjançant unes ulleres immersives passejaran per La Mansió dels Sospirs, un videojoc fantàstic d'ambient gòtic, centrat en el descobriment d'elements que van, com a mínim, sorprenent-te a cada pas.

      Creat per:
      Oriol Pinilla. Alumne d'FX ANIMATION (màster de Videojocs 2013-2014).
      Adaptat pel Departament de Videojocs per a realitat virtual de l'escola.


      TILT BRUSH: THE EXPERIENCE

      Sinopsi:
      La teva habitació és una tela. La paleta, la teva imaginació. Les possibilitats són infinites. Tot depèn del que amaga la teva ment i de la creativitat que albergues.

      Descripció:
      El/la jugador/a podrà viure una experiència totalment nova: un estudi virtual de pintura en el qual el visitant podrà experimentar dibuixant en 3D i viure una experiència d'immersió artística total. Es tracta d'un nou camí per a la creativitat i l'art. Experimentant la sensació d'estar immers en un món virtual, podrà dibuixar amb una brotxa electrònica un món màgic en 3D creat de colors i llums virtuals.

      Amb Tilt Brush, una vegada connectat a unes ulleres de realitat virtual HTC Vive, l'usuari podrà dibuixar en l'aire tot el que vulgui, movent-se al voltant dels seus propis traços per veure'ls des de diferents perspectives, i interactuant-hi per corregir o canviar tot el que cregui necessari. Es tracta d'una espècie d'"escultura" que l'artista també podrà anar fotografiant al llarg del procés creatiu, per compartir la seva obra amb el món, en temps real. L'experiència es va presentar a Los Angeles aquest estiu, al Siggraph, i va deixar tothom bocabadat.

    • CONFERÈNCIA

      Master Class. Anime: Des de l'origen de l'Anime fins a l'actualitat

      Àngel Sala, director del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya-Sitges des de l'any 2001, un dels premis cinematogràfics més reconeguts d'Europa –a més de ser el primer festival de cinema fantàstic del món–, ens farà un recorregut des de l'origen de l'animació japonesa fins a l'actualitat.
      La gran història de l'anime, el gènere d'animació d'origen japonès, comença a la segona dècada del segle XX, amb una sèrie de curtmetratges semblants als que trobem en altres països, influïts per les obres de Disney en gran part. Al llarg dels anys s'ha consolidat com un estil propi, on un seguit de directors i creadors d'històries han assolit un renom propi en aquest gènere, amb obres de gran fama, com Katsuhiro Otomo, Akira Toriyama o Hayao Miyazaki. Tindrem tot això i moltes coses més en una ponència inspiradora per a tots els amants de l'anime.

    • CONFERÈNCIA

      Master Class. 3D per a fotografia, il·lustració i disseny gràfic

      Aquesta ponència, impartida per Lorenzo Zitta, s'adreça a amants de la fotografia, il·lustradors i artistes que vulguin tenir una visió més àmplia de la tecnologia CGI orientada a l'art i a la publicitat. Amb un llenguatge senzill, es mostraran les noves tecnologies en CGI per compondre fotografia amb 3D i conèixer el procés de producció de fotografies en HDRI, creació del CGI, texturatge, il·luminació/shading, efectes, render i postproducció. Amb aquestes tècniques s'aconsegueixen unes imatges espectaculars, impossibles d'aconseguir amb els mètodes tradicionals.

    • CONFERÈNCIA

      Masterclass. Els secrets de l'estudi de videojocs Amanita Design, creadors de Samorost i Machinarium

      Animayo Barcelona acollirà l'estrena exclusiva a Espanya i a l'estranger de Chuchel, el títol que està produint l'estudi de videojocs d'Amanita Design. A través de Václav Blín, coneixeràs no tan sols el procés de creació d'aquesta saga, sinó també dels títols precedents: Samorost 3, Botanicula i Machinarum. El contingut de la presentació serà, a més, una mostra exclusiva de les parts acabades de Chuchel. Václav Blín aprofitarà l'estada a Animayo Barcelona per aclarir quines són la filosofia i la història de l'estudi i com s'han convertit en un referent dels videojocs independents, i el que és més important, com continuen mantenint la il·lusió que un dia va fer que naixés Amanita Design.
      Chuchel és un joc point'n'click amb centenars de divertides animacions, en què el protagonista, Chuchel, emprèn una llarga missió plena d'aventures per buscar una anhelada recompensa: cireres. En aquest viatge l'acompanya el seu soci Kekel, que al principi mira d'aconseguir cireres per a ell sol; malgrat això, amb el temps, tots dos uneixen forces per aconseguir les fruites. Aquest joc de comèdia es va originar el 2012 i hi treballa l'equip complet de Botanicula, la saga anterior.

       

    • CONFERÈNCIA

      Efectes visuals, com arribar a treballar a Hollywood

      Per als amants dels efectes visuals. En aquesta master class, Nacho Doctor descriurà com funcionen els diferents departaments de postproducció d'un llargmetratge. Es mostrarà amb exemples pràctics com fa servir en les seves formacions les mateixes tècniques i metodologies que utilitzen les grans superproduccions per fer-ne la postproducció. Analitzarà i mostrarà els efectes visuals de dues de les seves pel·lícules més importants, El llibre de la selva, última superproducció dirigida per Jon Favreau, i Pirates del Carib: la venjança de Salazar, dirigida per Joachim Ronning i Espen Sandberg i protagonitzada per Javier Bardem. Després d'anys de carrera, el 2015, Nacho Doctor va fer el salt a una de les empreses d'efectes especials amb més reconeixement mundial, MPC, per treballar en aquestes dues superproduccions.

    • CONFERÈNCIA

      Com treballar en postproducció per arribar als Oscars

      En aquesta master class, Toni Mena et descobrirà els secrets d'una de les seves últimes produccions, Timecode, amb la qual va aconseguir la Palma d'Or a Canes el 2016, en la categoria de Millor Curtmetratge. A través de l'anàlisi de Timecode ens endinsarem en la seva postproducció i en la incorporació d'efectes de tot tipus, la correcció de color, la gràfica animada, el rastreig i el reemplaçament d'elements en 2D i 3D, la creació d'efectes visuals, les tècniques de retallada i composició d'imatges, etc. Timecode narra la història de dos guardes de seguretat d'un pàrquing, la Luna, que fa el torn de dia, i en Diego, que treballa durant el torn de nit.

    • PROJECCIÓ

      Palmarès ANIMAYO. Part I (NR-18)

      Totes les tècniques d'animació es fusionen per donar vida a una programació oficial a concurs, composta per especials d'animació i un especial de cinemàtica, en els quals, a més d'artistes internacionals independents, entren a participar escoles internacionals. Les seccions a concurs estan formades per una acurada selecció de curtmetratges que donen lloc als premis del festival atorgats pel jurat d'honor de cada edició i el palmarès del qual es projecta en cada itinerant del festival. Hi participen escoles internacionals com ara: Ringling College of Art and Design (Estats Units), School of Visual Arts (Estats Units), ESMA (França) i Sheridan College (Canadà), entre d'altres.

       

    • TALLER

      Taller de disseny de personatges Barcelona (NR-16)

      En aquest taller intensiu, FX Animation oferirà les claus fonamentals per fer dissenys de personatges amb tots els matisos necessaris perquè després es facin servir en la resta de les fases del treball d'animació. Les faccions i la personalitat d'un personatge han de quedar reflectits des d'un primer moment per fer-lo encara més creïble. Et parlarà de com seduir, entretenir, narrar i expressar-te mitjançant l'art del dibuix, el color, l'expressió corporal, la psicologia i el volum.

      Requeriments d'inscripció: l'organització aportarà material fungible (folis, llapis, maquinetes, gomes). No obstant això, està permès portar-hi material de treball propi i dossiers de presentació per mostrar al professor. Posarem a disposició cadires de pala per treballar al taller de manera pràctica.
       

    • PROJECCIÓ

      Històries mortals. Estrena a Barcelona de la pel·lícula txeca (NR-16)

      Dirigida per Jan Bubenícek, es tracta de la pel·lícula d'animació de l'any a la República Txeca, en la qual es presenten tres històries sobre l'heroïcitat i la mort. Històries mortals conté tres curts independents en un principi, però relacionats per la temàtica i el transfons, i tres relats curtíssims de transició. Cada una d'aquestes històries pertany a un gènere diferent i s'ha fet amb una tècnica diferent. Entre animació en 2D i 3D, utilitzant tant titelles com actors reals o projecció posterior, s'hi succeeixen gàngsters, dracs, cavallers diminuts, vaques, cactus, éssers mitològics i moltes coses més.
      Jan Bubenícek ja va despuntar en la seva època d'estudiant d'animació a FAMU, l'Acadèmia de Cinema de Praga, amb professors com Bretislav Pojar, en què fins i tot va presentar un curt a la secció de talents europeus Kodak del Festival de Canes el 2001. El seu últim curt com a estudiant va rebre el premi a la millor direcció al festival nord-americà de Dahlonega.
      Fa videoclips, es dedica a l'animació 3D a l'estudi de postproducció UPP i participa en el gran èxit de l'animació txeca dels últims anys, Alois Nebel. El 2009 torna a ocupar-se de projectes propis amb un curtmetratge i un migmetratge, abans d'estrenar el març del 2016 el seu primer llarg, Històries mortals.

       

    • PROJECCIÓ

      Dones en l'animació. Projecció de cinema eslovac fet per dones (NR-16)

      En aquest especial d'animació eslovaca feta per dones, podràs veure no tan sols curtmetratges amb temàtiques que impliquen una mirada cap als sentiments i els temors dels seus protagonistes sinó també una visió sobre diferents tècniques d'animació, molt variades entre elles. L'animació centreeuropea sempre ha estat, des dels inicis, el baluard de l'animació artística per excel·lència, en la qual prevalen les qualitats dels recursos, com també la delicadesa en els seus treballs. Més enllà de les tècniques més avançades, que també utilitzen, l'animació eslovaca destaca per un treball més manual i artesà a l'hora de fer les seves obres, fet que els confereix un caire clarament clàssic però alhora modern, ja que no són els estils que estem acostumats a veure, on preval la pulcritud de l'ordinador, sinó que ens submergeix en el passat amb aires de tècniques del futur. Seran quatre títols: Four, d'Ivana Sebestova; The Last Bus, de Martin Snopek i Ivana Laucikova; Snow, d'Ivana Sebestova, i  Fongopolis, de Joanna Kozuch.

    • TALLER

      Taller de creació de videojocs (NR-16)

      Adreçat a joves que es vulguin iniciar en el disseny i la creació de videojocs en 3D. Coneixeran les fases de la creació d'un projecte des de la idea, l'estructura, el modelatge, el texturatge i l'animació, fins a la configuració del motor gràfic que farà possible que cadascú creï el seu propi videojoc. Els videojocs són, ara com ara, una de les indústries principals de l'art i l'entreteniment. El desenvolupament varia en funció de la plataforma objectiu (PC, mòbils, consoles), el gènere (estratègia en temps real, RPG, aventura gràfica, plataformes, etc.) i la forma de visualització (2D, 2,5D i 3D). Algunes de les desenvolupadores de videojocs més importants a escala internacional són: Blizzard Entertainment, Valve, Rockstar North, Bungie, Microsoft, Nintendo, BioWare, Sega, Sierra Entertainment o Zynga, a les quals cal afegir els estudis interns (sovint homònims) de les distribuïdores principals.

    • CONFERÈNCIA

      Master Class. El pare de la núvia: Grangel Studio, 25 anys de creació de personatges per a pel·lícules d'animació

      Carlos Grangel, reconegut per ser el dissenyador del personatge de la núvia cadàver i de treballar amb directors tan reconeguts com Steven Spielberg o Tim Burton, és un dels noms propis de la creació i el disseny de personatges de l'animació espanyola que s'escriu amb majúscules dins de la història animada a escala internacional. Durant aquests 25 anys de treball de l'estudi, han fet grans produccions internacionals de gran prestigi, i han deixat empremta en títols com ara La núvia cadàver, Spirit, El príncep d'Egipte, La ruta cap El Dorado, Hotel Transsilvània, Kung Fu Panda,  Madagascar i Pirates!. En aquesta master class ens revelarà els secrets d'aquestes produccions, com també les claus per aconseguir que un estudi de disseny de personatges espanyol es col·loqui com un dels millors en l'àmbit mundial.

    • CONFERÈNCIA

      Master Class. Enfronta't a la realitat virtual! Recomanacions per a una primera experiència de RV

      Ep, tu, artista! Desaprèn el que has après i enfronta't a la realitat virtual! Recomanacions per començar un projecte de VR
      Daniel Candil - Studio Art. Director de Kerad Games, empresa dedicada als videojocs, fundada el 2011 per Gerard Piqué, futbolista professional del FC Barcelona i de la Selecció Espanyola, oferirà a Animayo Barcelona una master class en la qual la realitat virtual ho pot canviar tot. O pot ser que no… El cas és que encara és aviat per saber si la RV es quedarà amb nosaltres com un mitjà d'entreteniment habitual més o es convertirà en una cosa residual (televisors amb 3D, us miro a vosaltres). Del que no hi ha cap dubte és que per als artistes ha representat l'arribada d'aire fresc, un llenç sobre el qual donar curs a la nostra imaginació i una nova manera d'interactuar amb l'usuari. Això sí, amb la realitat virtual també ha arribat un reset forçós per a moltes pràctiques habituals. Hem hagut de desaprendre moltes coses i començar a investigar fins a crear nous camins per adaptar-nos-hi. Artistes d'interfície d'usuari, modeladors 3D, creadors d'entorns, especialistes en il·luminació… En aquesta master class perdràs la por de desaprendre i exploraràs algunes pràctiques recomanables per començar un nou projecte en 3D orientat a la realitat virtual. I és que tot i que no sabem si és el futur, et perdràs un viatge tan interessant?

       

    • CONFERÈNCIA

      Master Class. Work in progress del llargmetratge d'animació "Memorias de un hombre en pijama"

      El director, Carlos Fernández (@Carlos_FerFer) i la directora d'animació, Lorena Ares, presentaran el llargmetratge d'animació 2D Memorias de un hombre en pijama, basat en l'obra homònima de Paco Roca.
      Durant la master class, Carlos i Lorena mostraran material de la producció i compartiran l'experiència que està suposant aquest llargmetratge per a ells i l'equip participant.
      Ens parlaran dels processos de treball i d'innovacions que han dissenyat des de Moonbite Studios per donar vida al còmic.
      Algunes de les claus d'aquesta producció són el desenvolupament visual per dur la vinyeta a la gran pantalla, la incorporació de tecnologia de videojocs per als estudis d'il·luminació d'escenaris o la col·laboració amb escoles i universitats per apostar per joves talents locals i donar suport a l'entrada a la indústria d'una nova generació d'artistes.
      Memorias de un hombre en pijama és una comèdia romàntica feta en animació 2D que té Raúl Arévalo en el paper protagonista. La pel·lícula va ser seleccionada al festival d'animació d'Annecy per presentar-se als MIFA Pitches.

       

    • TALLER

      Taller de Stop-Motion per a infants (NR-5)

      En aquest taller plantegem la possibilitat que els infants aprenguin aquesta tècnica d'animació, divertida i senzilla, per introduir-los en el món del cinema en general. A través de l'stop-motion aprendran les nocions bàsiques per aconseguir moviment. Aquest és un dels mètodes més senzills i divertits d'aprendre jugant. La Academia de Animación està especialitzada en cursos de stop-motion, per la qual cosa és una oportunitat única de fer que els infants es diverteixin mentre aprenen i desenvolupen la imaginació.

      Requeriments d'inscripció: no hi ha requeriments, el material l'aporta l'organitzador.

    • TALLER

      Taller pràctic de retoc digital i 3D per a fotografia, il·lustració i disseny gràfic (NR-16)

      Combinar els mètodes tradicionals de la fotografia i la il·lustració tradicional amb imatges en 3D per generar representacions espectaculars plenes de creativitat, estalviant temps i costos de producció. Aquest taller s'adreça tant a fotògrafs i il·lustradors com a artistes que vulguin tenir una visió més àmplia de la tecnologia CGI orientada a l'art i la publicitat. Es mostraran les noves tècniques en CGI per compondre fotografia amb 3D i conèixer el procés de postproducció amb fotografies en alt rang dinàmic (HDRI), creació del CGI, texturatge, il·luminació/shading, efectes, render i postproducció. Amb aquestes tècniques els professionals i els artistes aconsegueixen millorar la qualitat dels seus dossiers, ja que obtenen imatges espectaculars impossibles d'aconseguir amb els mètodes tradicionals.

      Requeriments del taller: el software que s'utilitzarà serà Sculptris, LightWave 3D i Photoshop. Els assistents han de venir amb el seu portàtil Mac o PC, amb Photoshop instal·lat (poden instal·lar la versió de prova de 30 dies, Sculptris és gratuït i de LightWave 3D n'hi ha la versió demo).

    • CONFERÈNCIA

      Master Class. Aquells meravellosos anys. La magia de l'animació als anys 80.

      En aquesta master class, el mestre de l'animació espanyola Claudio Biern farà un repàs a una història que ha emplenat d'imaginació i màgia tota una generació, i que encara avui dia continua generant l'expectació i l'estima dels espectadors, amb títols entre els quals destaquen amb nom propi David el gnomo, La volta al món de Willy Fog o D'artacan i els tres gossos mosqueters. Un autèntic luxe en el qual el repàs no el farà un expert sinó el mateix creador, que proporcionarà les claus de la seva creació i de l'empremta que va deixar en aquella època.

Segueix investigant
Temàtiques relacionades:
Públics: