TALLER

Pràctica científica en laboratoris informatitzats

Fem viure la ciència en el projecte REVIR

Forma part de: STEAM Conf. 2a Conferència Internacional d'Educació


Horaris i ubicacions

Tancar

Pestañas principales

Com podem aïllar una discoteca per no molestar els veïns? Quina és la reacció química més ràpida i segura per inflar un airbag? Per què és important respectar la distància de seguretat quan conduïm per una autopista?
Aquestes són algunes de les preguntes amb què s'enfronten cada any els més de dos mil joves que assisteixen al REVIR (acrònim de REalitat i VIRtualitat), el principal laboratori digitalitzat de Catalunya per a estudiants de secundària. Gràcies a un sistema integrat d'eines informàtiques, com els microscopis digitals, els sensors, les simulacions o les pissarres interactives, els estudiants experimenten en primera persona com és una pràctica científica de debò en entorns digitals, elaborant prediccions sobre fenòmens, recollint i analitzant les seves pròpies dades i discutint científicament quina és la millor solució per als problemes socialment rellevants que se'ls plantegen.

En aquest taller, els assistents podran viure l'experiència del REVIR com si fossin estudiants de secundària. Podran investigar com frena un vehicle, quins materials aïllen millor del so o quins reactius químics permeten inflar un airbag de la manera més ràpida possible. Els assistents al taller elaboraran digitalment les seves pròpies prediccions, que podran transferir a la pissarra digital.
Aprendran a instal•lar els sensors per recollir dades de pressió, temperatura, posició o intensitat de so, i n'analitzaran els resultats en forma de gràfics. D'aquesta manera, els assistents es podran adonar de com les TIC poden transformar el treball de laboratori a les escoles i l'enorme potencial educatiu que té el treball experimental amb TIC per millorar les competències dels estudiants i l'interès per la ciència i la tecnologia.

Víctor López, professor de didàctica de les ciències (UAB) i investigador del CRECIM, llicenciat en Física i màster en Recerca en Didàctica de les Ciències i les Matemàtiques per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), és doctor en Didàctica de les Ciències i les Matemàtiques. Ha estat professor de didàctica a la UAB i ha col•laborat amb altres universitats catalanes. Actualment també és professor associat a la UB.

Marisa Hernández és professora de didàctica de les ciències (UAB) i investigadora del CRECIM, llicenciada en Ciències Físiques, màster en Recerca en Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals i doctora per la UAB, en l'especialitat de Didàctica de les Ciències. La seva recerca i formació giren entorn del desenvolupament de les competències científica i digital de l'alumnat a través del disseny d'innovacions didàctiques que integren TIC, i amb l'anàlisi d'aquestes innovacions.

Carme Grimalt Álvaro, llicenciada en Química per la Universitat de Barcelona, és màster en Química Biològica, Ambiental i Tècniques Relacionades, màster en Formació del Professorat de Secundària i màster en Recerca en Didàctica de les Ciències i les Matemàtiques, tots dos per la UAB.


Altres activitats del cicle "STEAM Conf. 2a Conferència Internacional d'Educació"
    • TALLER

      1×4 Portem STEAM a l'aula

      $nombreUbicacion. 15 d'abril de 2016

      Workshops basats en una metodologia activa i en la integració i la vinculació del coneixement de manera crítica i responsable des de cinc àmbits: científic, matemàtic, lingüístic, tecnològic i sociocultural.
      En el workshop es practicaran píndoles de quatre projectes:

      - VideoMAT

      - Tecnologies creatives

      - Motxilla bioclimàtica

      - Nanotecnologia + RRI i controvèrsies sociocientífiques

       

    • 15.00 €
    • Entrades
En col·laboració amb:
Segueix investigant
Temàtiques relacionades:
Públics: